Nut en doel van sponsoring

De vvHarkstede richt zich voornamelijk op bedrijven en particulieren binnen en rondom Harkstede. Dat kunnen plaatselijke of landelijke organisaties zijn op het gebied van o.a. consumenten binnen de eigen regio. De grootste potentie is echter te vinden bij de plaatselijke ondernemers, die vaak omwille van de uitbreiding van hun naamsbekendheid kiezen voor sponsoring, of omdat zij maatschappelijk betrokken zijn of gewoon een financiële bijdrage willen leveren aan een vereniging. Het kan ook gaan om particulieren of ondernemers die een financiële bijdrage willen leveren aan de vereniging waar een dochter of zoon voetbalt.



Sponsoring betekent onder meer naamsbekendheid, maar heeft ook een positieve uitstraling naar de inwoners in de regio. Publiciteit in de pers betekent voor organisaties een vergroting of handhaving van de naamsbekendheid.
Het sponsorbeleid is er globaal op gericht financiële middelen te werven die kunnen worden benut ten gunste van alle leden van de vereniging. Met deze financiële middelen is het voor de vereniging mogelijk om de uitstraling en imago van vvHarkstede te optimaliseren. Het is dan bijvoorbeeld mogelijk om structurele verbeteringen door te voeren aan bijvoorbeeld: de accommodatie, het organiseren van toernooien, het verbeteren van de materialen en het verbeteren van het jeugdbeleid door bijvoorbeeld het aanstellen van gediplomeerde trainers