De nieuwe AED

Voetbalvereniging Harkstede en tennisvereniging De Woldmeppers hebben vandaag gezamenlijk een stap gezet in het vergroten van de veiligheid op hun sportfaciliteiten door een nieuwe Automatische Externe Defibrillator (AED) in gebruik te nemen. Deze levensreddende apparatuur zal de reactietijd bij noodgevallen drastisch verkorten en de kans op een succesvolle reanimatie vergroten.

De nieuwe AED is speciaal ontworpen om te voldoen aan de behoeften van sportverenigingen. Het apparaat is compact, draagbaar en eenvoudig te gebruiken, waardoor het snel kan worden ingezet bij een hartstilstand of andere levensbedreigende situaties.

De AED is strategisch geplaatst in een daarvoor speciale buitenkast op een goed zichtbare en gemakkelijk toegankelijke locatie op het sportcomplex, bij het toegangshek (parkeerplaats zijde) van de Voetbalvereniging Harkstede.

Met de nieuwe AED bij voetbalvereniging Harkstede en tennisvereniging De Woldmeppers hebben beide verenigingen een mooie gezamelijke stap gezet in het vergroten van de veiligheid en het beschermen van hun leden. Het is een duidelijk signaal dat noodsituaties serieus worden genomen en dat er alles aan wordt gedaan om snel en adequaat te kunnen reageren in geval van een medisch incident.