Van onze verslaggever – Heren2

Harkstede-Helpman, zondag 12 november.

We mochten weer de wei in.
Daar was veel twijfel bij.
Want de dag (week)ervoor had het zo veel geregend dat het 1e elftal was afgelast.
Bij velen van het 2e was er dan ook de hoop dat onze wedstrijd ook afgelast zou worden. Eén enkeling was er zo van overtuigd dat er niet gespeeld werd, dat hij de bloemetjes de dag/avond flink heeft buiten gezet.
Maar op zondagochtend om 10.30 waren ( op de geblesseerden en vakantievierders na ) 15 man aanwezig.
Helpman 2 was ook mooi op tijd, waardoor Bram Heeres op tijd de wedstrijd kon laten beginnen.
We begonnen voortvarend tegen een sterk en goed georganiseerd Helpman.
Na wat enkele kansjes heen en weer, was het Helpman die de score opende met voorafgaand dom balverlies op het middenveld.
Ondanks dat stroopten we onze mouwen op om de gelijkmaker te maken.
Maar door een foute terugspeel bal(vin) kon de tegenstander de bal onderscheppen en de 0-2 intikken.
Ondanks die achterstand bleven we strijd leveren maar we kwamen op een of andere manier niet in ons spel.
In de rust werden Wienke, Walter en Erwin ingebracht voor Rens, Tom en Kasper. Voor de rest was het stil in de kleedkamer.
De 2e helft met de laagstaande zon in de rug gingen we voor de aansluit treffer.
Alleen werd een voorzet van de tegenstander fraai in eigen doel gekopt door Jelle 0-3.
Helpman begon wat te wisselen en begonnen ook wat foutjes te maken. Ook hún keeper die de bal slecht uitgooide waardoor Dennis hem op kon pakken en fraai de 1-3 inschoot. Heel snel werd de bal uit hun doel gepakt en er kwam iets van geloof in ons spel. We bleven druk zetten. Eén verdediger eruit voor een aanvaller. We gingen 1 op 1 spelen. Door wat frommelwerk van Wolter werd even later de bal voorgezet en afgeketst waardoor Gerko met een strak schot de 2-3 inschoot. Nog 5 minuten te spelen. En toen kwam er echt geloof. Helpman speelde al 20 minuten slecht. we bleven veel druk zetten.
Het publiek begon te joelen. De enige die stil waren, was de bank van de tegenstander ( die veel lawaai had tot de 70e minuut ).
Na een actie van Walter kregen we in de laatste minuut een corner.
Iedereen, zelfs Bakker was te vinden in de tegenstander hún strafschopgebied. Een mooie corner van Gerko werd weer corner gekopt. Nu nam Ron de corner vanaf de rechterkant en die werd fraai ingekopt door Dennis. 3-3!
Direct daarna werd einde wedstrijd gefloten.
Na de wedstrijd hebben we nog een paar heerlijke drankjes gedronken. Met €50,- van Justin die zo zijn excuses aanbood!
Komend weekend vrij.
En blijven trainen!