Van onze verslaggever JO8-1 – Uithuizen

Op een zonnige maar waterige zaterdag stonden de teams van JO8 Heraclieden en VV Harkstede JO8-1 tegenover elkaar op het veld in het Ede Staalstadion in het prachtige Uithuizermeeden. Beide teams begonnen voorzichtig aan de wedstrijd. De Hercaclieden keken ondanks hun fysiek overwicht al gauw tegen een achterstand van 0-3 aan door sterke uitbraken van Van Gehlen en Wesley. De mannen van Heraclieden kwamen een paar keer goed door maar keken tijdens de rust toch tegen een 0-5 achterstand aan.

Tijdens de rust probeerde coach Ridderbos zijn team scherp te houden. Helaas pakte dat verkeerd uit en kwamen de Heraclieden met mooie doelpunten sterk terug. De mannen en vrouwen van Harkstede rechtten nog één keer de rug en met doelpunten van Murray, Van Gehlen, Ridderbos en Wesley werd de eindstand uiteindelijk 4-10. Achteraf bagatelliseerde Wesley zijn aandeel in het doelpuntenfestijn. Tegen onze reporter zei hij: het is belangrijk dat we als team er staan en mijn rol hierin is ondergeschikt. Het is leuk als je je doelpuntjes meepakt, maar het gaat uiteindelijk om het team. Ook coach Ridderbos reisde met een goed gevoel terug naar Harkstede. “Als we deze lijn voort kunnen zetten, moet kwalificatie voor de champions league in 2035 mogelijk zijn”, tekenden wij op.

De volgende wedstrijd zal zijn na de herfstvakantiestop.